Cureparty in Groningen

Started by frog_s, May 04, 2009, 18:18:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kima

Nee, frog_s, ik ben nog nooit in Krakáw geweest, maar ik kijk echt ontzettend uit naar mijn trip daarheen... Hoevaak ben jij daar geweest? Misschien nog speciale tips voor mooie views.... :-D ;)

frog_s

Hey Kima,

Ik ben er maar een keer geweest, een aantal dagen. Uiteraard daarheen gegaan met de nodige stereotypes in mijn achterhoofd van de polen (spiritus drinkers, extreem rechts, verbitterd door de oorlog). Ik reisde met een aantal mensen die Polen goed kende en mij ook vertelde dat in veel steden deze stereotype wel pastte maar Krakow staat eigenlijk volledig los hiervan. Het is HET culturele centrum van Polen, echt heel vrijdenkend.

Ik vond het prachtig omdat de stad zelf heel authentiek is, verder MOET je echt het paleis van Prins Krak (ja, zo heette hij echt!) hebben bezocht, en er is ook een mooi Joods museum, mocht je geinteresseerd zijn, waarin ze eigenlijk laten zien wat er is overgebleven na de oorlog (je weet misschien, de Polen zijn relatief de meeste Joden kwijtgeraakt in de oorlog). Is wel mooi om te zien hoe dat de mentaliteit heeft gevormd van de Polen.

Verder is het al een aangename ervaring voor de ogen om gewoon door het centrum te lopen en de straten te zien.

Qua culinaire snacks, Zapikanki, weet niet meer hoe je het schrijft maar zo spreek je het uit, op elke straathoek te vinden en echt Krakow's.

Geniet ervan!

Frog

kima

frog_s, nou ja dat stereotype daar heb ik lang geleden al ver afstand van genomen, ik ben zelf al een aantal keer in Oekraine geweest. Behalve dat het echt een prachtig land is, ben ik ook enorm gegrepen door de prettige sfeer en mentaliteit  die - zeker in Kiev, daar is. Prachtige cultuur!
Ik zie nu - zeker na jou korte rondleiding - alleen nog maar meer uit om Krakáw te bezoeken! Het paleis van prins Krak, heb ik inmiddels opgeschreven, en gelijk een foto opgezocht!)
Maar wat je zei is helemaal waar, om door andere steden te lopen en de cultuur te zien geeft een hele bijzondere ervaring. IK heb inmiddels al een paar Oost Europese steden bezocht en dat naar mijn mening liggen daar echt de pareltjes onder de steden dus ik ben heel benieuwd naar Krakáw, wat slechts zon'n 50km van Katowice ligt waar op 19.02.2008 in het Spodek The Cure speelde... ;)

frog_s

Mooi, ik ben idd nog niet zo bekend van Oost europa maar dat komt wel goed denk ik, kan niet wachten vooral Praag en Budapest eens te bezoeken :)


Trust...

Hey frog_s,

Veel plezier deze avond  :smth023
Strange as Angels gaan er eentje geven van 3 uren ;-)

Have fun!

Trust...
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

frog_s

Hey Trust,

Nog bedankt voor je berichtje, het was idd heerlijk weer even zo'n avondje. De band genoot en kwamen inderdaad dicht bij de drie uur haha. Over een paar weekjes treed de band ook weer op in Brunsum, ze gaan goed volgens mij haha.

De Party verder was uiteraard erg gezellig aangezien je al die vrienden weer krijgt te zien die je alleen tegen komt tijdens dit soort feestjes haha. De locatie was ook top.

Volgende keer gaan jullie ook mee toch?


kima

Met geen enkel woord had je overdreven frog_s, Kraków is inderdaad een prachtige stad. Vooral het hstorische centrum is authentiek en heel mooi! Heel bijzonder om daar geweest te zijn...

Goed om te horen dat het feestje in Groningen ook mooi was. Ik zag inderdaad de huge setlist van Strange as Angels op hun site, ik geloof graag dat het gaaf was. Als het mogelijk is lijkt het mij hartstikke leuk om ook mee te gaan de volgende keer! :)

frog_s

Cool, daar hou ik je aan hihih.

Ik ben blij dat je het naar je zin had ik Krakow, later dacht ik, misschien ben ik de enige op wie die stad zo'n indruk maakt en vind jij het niets haha, maar toch goed om te horen dat je een mooie stad vind!


Stieft

Leuk te lezen dat jullie het leuk vonden... :smth023
O ja - zoals je ziet zijn we een beetje overal te vinden, ook hier op curefans.com  :-D

Steve
zanger Strange as Angels
Dancing in the deepest oceans
twisting in the water
you're just like a dream
just like a dream

Trust...

Quote from: Stieft on November 21, 2009, 14:25:23
Leuk te lezen dat jullie het leuk vonden... :smth023
O ja - zoals je ziet zijn we een beetje overal te vinden, ook hier op curefans.com  :-D

Steve
zanger Strange as Angels

Cool  :smth023
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

frog_s

Jah, alvast veel succes in Brunssum!


Stieft

Bedankt!  :)

We spelen daar ook voor de eerste keer een eigen nummer... Ik ben benieuwd...   :roll:

Gelukkig is de invloed van "The Cure" in onze eigen nummers wel merkbaar...  :-D
Dancing in the deepest oceans
twisting in the water
you're just like a dream
just like a dream

Trust...

Quote from: Stieft on November 24, 2009, 12:56:01
We spelen daar ook voor de eerste keer een eigen nummer... Ik ben benieuwd...   :roll:

Gelukkig is de invloed van "The Cure" in onze eigen nummers wel merkbaar...  :-D

Ik ben ook benieuwd, komt dit eigen nummer op jullie site te staan binnenkort?
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

Stieft

Jawel - we gaan het in december opnemen...
We zijn nog aan een aantal nummers bezig... Maar de tijd ontbreekt ons een beetje momenteel... Het zal wel beter gaan in december :)

We houden jullie op de hoogte!
Dancing in the deepest oceans
twisting in the water
you're just like a dream
just like a dream

Trust...

Quote from: Stieft on November 25, 2009, 19:16:01
Jawel - we gaan het in december opnemen...
We zijn nog aan een aantal nummers bezig... Maar de tijd ontbreekt ons een beetje momenteel... Het zal wel beter gaan in december :)

We houden jullie op de hoogte!

ok merci :)
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x