top 10 van beste concerten in nederland

Started by Roan, March 06, 2009, 23:20:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roan

De volgende topic dan frog  :smth023

De beste 10 concerten in nederland [en belgie voor onze belgische fans]die de meeste indruk op je hebben gemaakt.
Het is natuurlijk zeer gemakkelijk om alle Cure concerten op te schrijven maar laten we het beperken tot 3 stuks:

-LOVE LIKE BLOOD festival in leidsedam [jaar en naam festival vergeten]
-THE CURE ahoy rotterdam 1985 head on the door tour
-NICK CAVE heineken music hal amsterdam 2006
-ECHO AND THE BUNNYMEN tivoli utrecht summer of darkness 2008
-THE MISSION vredenburg utrecht 1988
-NOUVELLE VAGUE pure jazz festival den haag 2005
-PROJECT PITCHFORK baroeg rotterdam
-MORRISSEY heineken music hall amsterdam 2005
-RAMONES pukkelpop belgie [jaar vergeten]
-SIOUXSIE AND THE BANSHEES vredenburg utrecht 1988
cold as ice

Roan

voor de geintereseerde onder ons voor goth/electro/industrial of new wave bands live of rarities [dus geen orgineel] breng dan eens een bezoekje op mijn blog:

www.thistwillightgarden.blogspot.com
cold as ice

frog_s

Gosh, ik heb niet eens 10 echte concerten meegemaakt, vaker onder festivals etc, waarvan ook nog eens de meeste in belgie maar goed:

Allereerst natuurlijk mijn eerste concert int algemeen en tevens van the Cure, op Werchter (2004) ik was 14  :lol:.
Dan The Cure in Lokeren (2005)
Ook hebben we nog Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs waar ik erg fan van ben live
(in werchter, 2006).
Verder heb ik 3 keer de Arctic Monkeys gezien in 2006 + 2007 (op verschillende festivals) en juist door ze zo vaak te zien versterkte ze hun act vind ik.
Dan een hele speciale, een concert van Mew, 2007 in de melkweg A'dam (op mijn verjaardag :-D). Geweldige band ik raad het jullie aan.
Dan 2 aansluitende concertjes op een local festival in Den Haag van Razorlight en the Futureheads (2007). Fink op lowlands, 2007 GE-WEL-DIG. En als het nog mag het Cure concert in Parijs (2008) ja ik weet, Frankrijk, maar ik woonde daar toendertijd dus het voelde of ze om de hoek van mijn huis speelde haha.

Dit is al waar ik op het moment aan kan denken haha.   

Trust...

Hé de top 10 .... in Nederland  Daar zag ik maar ééntje  :oops:

Maar dan wel het meest geweldige van natuurlijk The Cure In de Ahoy 2008!

De rest was allemaal in België en dan kom ik niet aan 1O  :oops:

2004 Werchter The Cure
2OO4 Lokeren The Simple Minds
2005 Lokeren The Cure
2006 Werchter The Rolling Stones
2008 Antwerpen The Cure
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

kima

Tja, ook mijn ervaring laat het nog niet toe om een top 10 op te stellen.
Precies een jaar geleden was ik tot op het ongezonde aan toe de dagen aan het aftellen naar 18 Maart, ja en nu heb ik heimwee....
Nou ja goed op nummer
1 18 Maart 2008 dus: The Cure 4tour in Ahoy (Rotterdam)
2 18 November 2008 Sigur Rós in HMH
3 16 Juli 2005 U2 in 2005 Amsterdam Arena

En hopelijk kan ik volgende maand God is an Astronaut in dit rijtje toevoegen...

kima

misschien voor degene die in Den Haag wonen, wellicht iets van gehoord, gelezen (gezien????) hebben...

vorige week zaterdag was het Delta Festival in Den Haag met als hoofdact 65daysofstatic...
Ik vond ze in het voorprogramma van The Cure als erg sterk maar vorige week speelden ze echt weergaloos! Ik overwoog het heel even al in Ahoy maar ik heb dan nu echt hun laatste studio album 'the destruction of small ideas' gekocht op het festival. :D

goeie band!!

Trust...

Hey Roan,

Heb er toch nog een paar :)

2 groepen waarvan ik niet wist wat ik moest verwachten, maar ze beslist wil terugzien :rocker

The Human League - 1/11/2009 Sinner's Festival - Hasselt B
OMD - 28/11/2009 - voorprogramma Simple Minds Vorst Nationaal - Brussel B

En dan eentje die ik deze zomer gezien heb in juli op het Main Square Festival in Arras FR
(ik weet het deze telt niet mee  :-D), maar ik zal ze aanstaande zondag in België terugzien  :D

Placebo - Sportpaleis Antwerpen :rocker
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x