Werchter

Started by frog_s, March 04, 2009, 10:57:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Trust...

Ha, zijn we met 3 voor wie Werchter 2004 het eerste Cure-concert was, oh en ik ben jaloers dat jullie dit op zo'n jonge leeftijd konden zien.

Ik had daarnet nog een post gestuurd, maar is blijkbaar verloren gegaan  :roll:

Ik herriner mij dat in 2004 Pink speelde voor The cure, en deze fans waren niet bepaald van plan om te blijven kijken naar the cure, dus man zo een verschuiving van fans daar vooraan, er lagen mensen op de grond, je moest gaan kiezen; er over stappen of er naast gaan liggen, het was effe claustrofobisch daar vooraan, vandaar m'n schrik van Metallica fans  :-D, ik denk dat deze in de verste verte niet te vergelijken zijn met de pink fans  :D

To A Hundred Years Of Blood:

Er is idd een Dark Album beloofd, waarvan één song vermoedelijk al gekend is:

A Boy I Never Knew moet je maar eens zoeken op you.tube  ;)

BTW was je vorig jaar niet in Antwerpen?? Ze speelden het daar.
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

A Hundred Years Of Blood

Ik herinner me idd dat ze A Boy I Never Knew vorig jaar in Antwerpen gespeeld hebben. Ik vond 2008 trouwens het beste van de drie optredens (2004-2006-2008)! Meer dan drie uur lang, ja wadde!
Ik was tijdens Pink naar onze nationale held Admiral Freebee gaan kijken. Véééle beter! Bijgevolg niet al te ver vanvoor bij The Cure. Maar dat maakte ik vorig jaar goed toen ik bijna vanvoor stond en tijdens de Three Imaginary Boys 'pogo' een paar keer tegen de hekken werd geslingerd ^^

Trust...

Quote from: A Hundred Years Of Blood on March 11, 2009, 12:43:58
Ik herinner me idd dat ze A Boy I Never Knew vorig jaar in Antwerpen gespeeld hebben. Ik vond 2008 trouwens het beste van de drie optredens (2004-2006-2008)! Meer dan drie uur lang, ja wadde!
Ik was tijdens Pink naar onze nationale held Admiral Freebee gaan kijken. Véééle beter! Bijgevolg niet al te ver vanvoor bij The Cure. Maar dat maakte ik vorig jaar goed toen ik bijna vanvoor stond en tijdens de Three Imaginary Boys 'pogo' een paar keer tegen de hekken werd geslingerd ^^

Haha, Ik probeerde zowel op Werchter als in Lokeren zoveel mogelijk naar voor te geraken, maar m'n ventje vond het altijd al dicht genoeg. Voor Antwerpen stemde ik toe om een zitplaatje te nemen, man wat was dat VER van dat podium, zo'n ontgoocheling !!

Ik ben er een gans weekend depri van geweest, zo erg dat mijn ventje me dan maar een treinticket naar Amsterdam kocht...

Helemaal alleen naar de Ahoy, het meest fantastische optreden voor mij, ik stond op rij 2, ergens zo tss Robert en Simon  :-D, en na Killing an Arab .... stond ik zo ergens tss Robert en Porl, ik wist ook effkes niet wat er gebeurde maar, dit wil ik nog meemaken hoor!

Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

A Hundred Years Of Blood

TUSSEN Robert en Porl?  :shock:  Da's echt wel lief van uw ventje trouwens  :-D
Ik zat eens ACHTER het podium met Pearl Jam. Gelukkig mochten we ergens bovenaan gaan staan, dus ik zo dicht mogelijk tegen het podium. Viel wel wat tegen maar wél fantastisch concert! Moet ook zo'n drie uur geduurd hebben, denk ik.

kima

Quote from: Trust... on March 11, 2009, 12:59:30
Haha, Ik probeerde zowel op Werchter als in Lokeren zoveel mogelijk naar voor te geraken, maar m'n ventje vond het altijd al dicht genoeg. Voor Antwerpen stemde ik toe om een zitplaatje te nemen, man wat was dat VER van dat podium, zo'n ontgoocheling !!

Ja dan beleef je het toch heel anders he.. Het mooie was dat ik al voor het concert dichtbij wilde staan omdat ik ook echt 65daysofstatic mee wilde maken. Schitterende pre-show was dat. Ik stond denk ik ergen tussen rij 7 en 10 ofzo in Rotterdam.



Quote from: A Hundred Years Of Blood on March 11, 2009, 12:43:58
Ik vond 2008 trouwens het beste van de drie optredens (2004-2006-2008)! Meer dan drie uur lang, ja wadde!

2008 in Rotterdam was voor mij de eerste keer. Wel leuk om te horen dat je dat het beste van de 3 vond. Het was ook echt monumentaal.. 3 uur en 12 minuten!! Volgende week is het een jaar geleden en nog steeds is het onmogelijk te geloven dat ik er bij was....

Trust...

Ik bedoelde ter hoogte van hé   ;) Maar ik stond echt wel heel dicht hoor  :-D

Ja, heel lief van m'n ventje en weet je wat nog fantasticher was, hij heeft me 's nachts in Rotterdam komen halen (ritje gent-rotterdam ... rotterdam-gent) :smth023

Hoe ben jij ACHTER het podium terecht gekomen ???
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

A Hundred Years Of Blood

65daysofstatic was geniaal! Was wel één van de enigen die daar al alles op aan het geven was. Althans toch waar ik stond :-D Waren er eigenlijk veel verschillen tussen de playlist van Antwerpen en Rotterdam?

A Hundred Years Of Blood

Wel, toen met Pearl Jam had ik nog een ticket aan het Sportpaleis zelf overgekocht. En dat was blijkbaar dus achter het podium. Bij Wolfmother was ik tot het uiterste gaan staan en dan zag ik hen gewoon volledig van opzij, maar zéér dichtbij. Tijdens de pauze kwamen ze de mensen achter het podium zeggen dat we ergens boven mochten gaan staan.

Trust...

March 14th, 2008 - Antwerpen, Belgium (Sportpaleis)

Plainsong, Prayers For Rain, A Strange Day, alt.end, The End of the World, Lovesong, To Wish Impossible Things, Pictures of You, Lullaby, From the Edge of the Deep Green Sea, Hot Hot Hot, The Only One (was Please Project), The Walk, Push, Friday I'm In Love, Inbetween Days, Just Like Heaven, Primary, A Boy I Never Knew, Never Enough, Wrong Number, One Hundred Years, Disintegration

1st encore: At Night, M, Play For Today, A Forest
2nd encore: Boys Don't Cry, Jumping Someone Else's Train, Grinding Halt, 10:15 Saturday Night, Killing an Arab
3rd encore: Freak Show, Close To Me, Why Can't I Be You

Show was 2 hours and 53 minutes.

March 18th, 2008 - Rotterdam, The Netherlands (Ahoy)

Plainsong, Prayers For Rain, A Strange Day, alt.end, The Walk, The End of the World, Lovesong, Pictures of You, Lullaby, From the Edge of the Deep Green Sea, Kyoto Song, Hot Hot Hot, The Only One (Please Project), Push, Inbetween Days, Just Like Heaven, Primary, A Boy I Never Knew, Maybe Someday, Never Enough, Wrong Number, One Hundred Years, Disintegration

"It's either 4 songs from the Faith album or 6 poppy happy songs, it's up to you. Or both? We'll start with the pop ones".
1st encore: The Lovecats, Let's Go To Bed, Friday I'm In Love, Freak Show, Close To Me, Why Can't I Be You
2nd encore: Three Imaginary Boys, Fire In Cairo, Boys Don't Cry, Jumping Someone Else's Train, Grinding Halt, 10:15 Saturday Night, Killing An Arab
3rd encore: Faith, A Forest.

Soundcheck: Signal To Noise, Plainsong.

Show was 3 hours and 8 minutes.

Het grote verschil tss Antw en Rotterdam = FAITH




Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

Trust...

Na veel spanning op de radio, van we gaan 17 extra namen van Werchter geven, daar nog zo effkes 4 nummers tussen gegooid en dan eindelijk nieuws ...

Nine Inch Nails, Kaiser Chiefs, Lily Allen, The Mars Volta, Flaming Lips, Pendulum, Laurent Garnier, Röyksopp, Mogwai, Ghinzu, Fleet Foxes, Social Distortion, Lady Gaga, Just Jack, Priscilla Ahn, M. Ward en The Hickey Underworld

Geen Cure ??? Nog steeds niet compleet??? En toch blijven hopen, tegen beter weten in. Blijven duimen  :smth023
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

kima

Nou ja als namen als Lily Allen, Kaiser Chiefs, Lady gaga erbij komen haak ik eerlijk gezegd echt af.. Wat zonde dat the Cure niet komt :(
Ik heb er zoveel voor over om dat magische van 18 Maart 2008 nog een keer te voelen.
En wat betreft die setlist, inderdaad in Rotterdam FAITH, nog steeds niet te bevatten dat ik dat nummer live heb mogen horen. Encore #3: na 3 uur concert nog deze twee nummers, wat er toen door mij heen ging was echt onbeschrijflijk.... wat wel te beschrijven valt is dat ik zo'n gevoel nooit meer heb gevoeld))

Overigens in Antwerpen was ik er helaas niet bij... met alle nadruk op helaas want daar speelden ze wel To Wish Impossible Things)) Het is ook een beetje persoonlijk maar dat nummer is voor mij wel één van de aller mooiste nummers!! Staat op z'n minst in mijn Cure top 3.  Kan iemand die in Antwerpen is geweest zich dat nog voor de geest halen en het gevoel toen ze ToWishImpossibleThings speelden?)


A Hundred Years Of Blood

Kyoto Song en Maybe Someday? :O Not fair! 

En Faith! Kijk eens aan   




Dju, nu ziet dien zondag van Werchter er weer supergoed uit. Nu twijfel ik dus tussen zaterdag en zondag. Pfff :p 





Ik had dat onbeschrijflijke gevoel toen ze Disintegration en One Hundred Years (samen met From the Edge... zowat mijn drie favoriete nummers) NA elkaar speelden! Eén lange trance van de meest uiteenlopende emoties. En dan die beelden bij 100Y! Ongelofelijk! 



Om eerlijk te zijn vind ik To wish impossible things één van de mindere nummers op Wish. Zo is Trust één van hun sterkste nummers. Zo ontroerend! Het doet me ook aan iemand heel speciaal denken. Maar From the Edge blijf ik de topper 



frog_s

Ja, de kans kruipt wel steeds meer naar nihil dat the cure werchter nog aan zal doen maar ach, ik ben wel blij met de nieuwe namen, Mogwai kon ik erg van genieten de laatste keer en ook Kaiser Chiefs staat toch wel hoog aan mijn lijstje. Ik heb de kaartjes al besteld haha, dus probeer ik het uiteraard nog goed te praten  ;)

A Hundred Years Of Blood

Ik twijfel nog tussen zaterdag en zondag. Mss toch maar zaterdag? Zal nie het eerste jaar zijn dat ik één van de mindere dagen ga. Wil Nick Cave echt wel eens zien. Iemand die zondag naar Pinkpop gaat?

frog_s

Neah, ik ben er nog nooit geweest maar om de een of andere reden lijkt dat festival me niets. Waarom naar Pinkpop als je naar werchter kan?  :-D