Tp 2000

Started by frog_s, November 17, 2009, 21:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frog_s

Jaaaaah, het is weer zover!

Voor de Nederlanders in ieder geval, ik weet niet of belgen ook mogen/kunnen stemmen hahaha.

Er kan weer gestemd worden op de top 2000 beste nummers aller tijden. Dit was mijn lijstje, op alfabetische volgorde haha.

Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1   Clash - London calling
2   Cure - A forest
3   Cure - Boys don't cry
4   Cure - Close to me
5   Cure - Friday I'm in love
6   Cure - Inbetween days
7   Cure - Lullaby
8   Jeff Buckley - Hallelujah
9   Johnny Cash - A boy named Sue
10   Joy Division - Love will tear us apart
11   Michael Jackson - Billie Jean
12   Radiohead - Creep
13   Radiohead - Karma police
14   Radiohead - Street spirit
15   Spinvis - Voor ik vergeet
Dit zijn jouw vrije keuzes
1   Mew - Special
2   siouxsie and the banshees - happy house
3   Jeff Buckley - Grace
4   Jeff Buckley - Last Goodbye
5   The Cure - 10:15 saturday night


(JAH, JAH, MICHAEL JACKSON JAH, hij is gewoon gaaf =D). Verder heb ik gewoon alle Cure nummers die in dat lijstje stonden een stem gegeven.

Ik heb geprobeerd enigszins strategisch te stemmen, uiteraard krijgt een prachtig nummer als, laten we zeggen, The Drowning Man niet zoveel stemmen, alleen omdat het geen single is geweest.

A forest staat altijd nog het hoogst bij de Cure nummers, dus als we allemaal stemmen dan, wie weet....Nummer 1 zal het denk ik niet worden :(. Maar nummer 2 is ook wel goed :p.

Trust...

Hey frog_s,

Bedankt voor de info  :smth023 Maar waar kunnen we stemmen? Als de Belgen mogen meedoen tenminste  :-D

Ja A Forest zal in deze top geen 1 worden, maar ik weet binnenkort wel een lijstje waar A Forest al jaren
op 1 staat. Laat ik jullie wel weten als het zover is.

Groet,

Trust...
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

frog_s

Hihihih, jah idd, graag. Altijd leuk om te zien dat de muziek waar jij van houd ook door andere gewaardeerd wordt eh?

Je kunt de stemlijst vinden op top2000.nl en klik je op STEM :p. Ik hoop dat jullie ook kunnen stemmen, elk beetje helpt. Bovendien is het ook wel leuk, ik houd van lijstjes hahaha  :-D


kima

o ja tuurlijk, de top 2000, eigenlijk nog geen seconde aan gedacht :)
Ik moet wel toegeven dat de top 2000 over het algemeen nou niet echt muziek is waar ik voor warm loop, maar meestal luister ik wel en het sfeertje is altijd wel aandoenlijk :)

Ik weet eigenlijk nog wel vorig jaar dat ik behoorlijk boos was op radio2. Eerst zat die dj het hele intro van A Forest vol te lullen en toen de gitarsolo op het punt van beginnen stond startte het reclameblokje :P
m.a.w. het stemmen vind ik eigenlijk leuker dan het luisteren :D

Ik zal mijn lijstje ook wel posten zodra ik gestemd heb. Ik kan alwel vast verklappen dat de nummers 2 t/m7 identiek zullen zijn aan die van jou frog_s :P
Leuk ook die plaatjes van Radiohead, erg mooi! Alleen het nummer van Spinvis ken ik niet...

frog_s

Ah is een zeer goed nummer,

En ga je ook Michael Jackson stemmen?  :P :P :P

Idd is de muziek die er over het algemeen in staat vrij populair en dus zoetsappig en oppervlakkig, maar toch. Leuk om te zien dat mensen massaal op echt belachelijke nummers stemmen :p.

Trust...

Voila, ik heb mijn stem laten horen  ;)

Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Cure - A forest
2 Cure - Boys don't cry
3 Cure - Close to me
4 Cure - Friday I'm in love
5 Cure - Inbetween days
6 Cure - Lullaby
7 David Bowie - Heroes
8 Depeche Mode - Enjoy the silence
9 Joy Division - Love will tear us apart
10 Nirvana - Smells like teen spirit
11 O.M.D. - Enola Gay
12 Pink Floyd - Time
13 Police - Every breath you take
14 Simple Minds - Alive & kicking
15 Simple Minds - Waterfront

Alhoewel ik niet denk dat het zo'n lijstje zal worden  :-D , man man welke platen stonden daar tussen  :roll:
Ik zag zelfs Sandra Kim staan  :smth078

Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

frog_s

hahahaha, oh jah,

Ik heb nog zitten twijfelen om 'busje komt zo' te stemmen, ik weet niet of dat bekent is voor jullie haha, http://www.youtube.com/watch?v=Cq35G0XXujc.

Enjoy the silence was ook een goede keus idd. Zo'n legendarisch nummer, voor mij ook één van de eerste 'wave' nummers die ik gehoord heb.


Trust...

Quote from: frog_s on November 22, 2009, 00:23:38
hahahaha, oh jah,

Ik heb nog zitten twijfelen om 'busje komt zo' te stemmen, ik weet niet of dat bekent is voor jullie haha,

Ja dat kennen we hier ook  :lol: Wil ik in geen geval nog horen!
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

kima

haha ja met dat oude tmf logo, dat was inderdaad in de tijd dat ik regelmatig programma's op die zender keek, dat is eind 90's volgens mij..

Mooi lijstje inderdaad Trust, dat mag wat mij betreft ook wel gelijk de top 15 worden :P 
Enjoy the Silence is zelfs om eerlijk te zijn mijn favoriete DM plaat!
En Waterfront; hulder, briljante keuze!! :D (gelijk weer op youtube gekeken)

kima

Nou, net toch maar wel gestemd,Ik zal ook mijn lijstje even posten, ik verwacht niet dat de vrije keuzes de lijst zullen halen maar dat geeft niet, het gaat om het statement :-D

1 Cure - A forest
2 Cure - Boys don't cry
3 Cure - Close to me
4 Cure - Friday I'm in love
5 Cure - Inbetween days
6 Cure - Lullaby
7 Depeche Mode - Enjoy the silence
8 Dire Straits - Tunnel of love
9 Joy Division - Love will tear us apart
10 R.E.M - Man on the moon
11 Radiohead - Street spirit
12 U2 - Bad
13 U2 - One
14 U2 - Walk on
15 U2 - With or without you
Dit zijn jouw vrije keuzes
1 Sigur Rós - Glósóli
2 God Is an Astronaut - From Dust to the Beyond
3 65daysofstatic - Retreat! Retreat!
4 iLiKETRAiNS - Terra Nova
5 God Is an Astronaut - Frozen Twilight

frog_s

Hey kima,

Mooi lijstje hoor!
De vrije keuzes zijn inderdaad wel symbolisch haha, maar dat waren ze bij mij ook. Ik had dit jaar bedacht dat ze daar eens aandacht aan zouden moeten besteden. Gewoon een aantal mensen interviewen die als enige op een nummer hebben gestemd, en dan vragen waarom, is vanuit mijn perspectief veel interessanter dan wat de massa wil (ben niet voor niet toegepaste psychologie gaan studeren haha). Komen denk ik ook wel mooie verhalen uit, denken jullie niet?

Groetjes!


Trust...

Quote from: kima on December 03, 2009, 17:42:48
Nou, net toch maar wel gestemd,Ik zal ook mijn lijstje even posten, ik verwacht niet dat de vrije keuzes de lijst zullen halen maar dat geeft niet, het gaat om het statement :-D


Mooi lijstje kima  :smth023
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

Trust...

Quote from: frog_s on December 03, 2009, 17:50:24
De vrije keuzes zijn inderdaad wel symbolisch haha, maar dat waren ze bij mij ook. Ik had dit jaar bedacht dat ze daar eens aandacht aan zouden moeten besteden. Gewoon een aantal mensen interviewen die als enige op een nummer hebben gestemd, en dan vragen waarom, is vanuit mijn perspectief veel interessanter dan wat de massa wil (ben niet voor niet toegepaste psychologie gaan studeren haha). Komen denk ik ook wel mooie verhalen uit, denken jullie niet?

Groetjes!



Ja inderdaad want het is door de massa dat de lijstjes ieder jaar opnieuw hetzelfde lijken  :-D

By the way, hebben jullie de topic van De Tijdloze op Studio Brussel al gezien? Ik verwacht van jullie ook nog een lijstje hé  :D

Ik hoor het wel  :-D
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

kima

jazeker frog_s, dat lijkt mij ook veel interessanter. En dat lijkt me voor radio 2 ook, want ik denk niet dat ze daar ooit van 65daysofstatic hebben gehoord :P

Trouwns..... daarover gesproken, al hoort dat geloof ik in een ander topic maar goed, 65 komt weer naar Nederland!!!
En het nieuwe album verschijnt volgens mij in Maart :-D

En voor die tijdloze lijst heb ik inderdaad nog niet gestemd, als ik nog niet te laat ben kan ik daar ook wel stemmen maar de lijst zal ongeveer hetzelfde zijn.