Aan welke leeftijd kocht je jouw eerste Cure plaat ? Welke ?

Started by Trust..., March 04, 2009, 15:11:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Trust...

Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

frog_s

Ik was 13,
ik kocht het album niet maar leende het van de bieb, het was Greatest Hits omdat mijn gedachte was, zo een mooi overzicht te krijgen van wat voor muziek ze allemaal maakte, het was namelijk verassend om zoveel albums te zien van één band  ;)

Roan

..en dan pas merk je dat je oud word :shock:

Mijn eerste aankoop was [alhoewel gekregen van mijn broer] de maxi singel " let's go to bed" uit 1982, dus toen was ik 12 of net 13, twee jaar later zag ik ze voor het eerst live in nederland. Vanaf dat moment was ik verslaafd en heb geen concert in nederland en belgie gemist...
cold as ice

Trust...

Quote from: Roan on March 05, 2009, 23:59:09
..en dan pas merk je dat je oud word :shock:


Wij toch hé ... er zweven hier toch wel nog jongere mensen rond ook in dit forum  :)

Wow, hoeveel concerten heb je dan al gezien? Heb jij alle albums?
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

kima

Quoteer zweven hier toch wel nog jongere mensen rond ook in dit forum 

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je onder jongere mensen verstaat, maar ik ben 21...
In 2004 kwam ik het clipje van "Pictures of You" tegen waarna ik die wel 10 of 20 achter elkaar heb gekeken. Als gevolg daarvan was ik naar de cd-winkel gegaan en heb dara gezocht naar het album waar dat op staat en in de cd-winkel naar Disintegration geluisterd. Ik was overdonderd en heb die cd voor Sinterklaas gevraagd... nou en de rest is geschiedenis.... mijn leven is veranderd..
Sindsdien is muziek voor mij niet meer hetzelfde.

Het was dus in 2004... Disintegration!

Roan

[Wow, hoeveel concerten heb je dan al gezien? Heb jij alle albums?quote][/quote]

Tja hoeveel heb ik er gezien, dan zou ik de concert kaartjes even na moeten tellen , iniedergeval alle concerten in nederland vanaf 1984 {dus ook alle dubbel concerten in ahoy] daarnaast vier of vijf keer in belgie [brussel , lookerse feesten, torhout/werhter], twee keer in UK [wembly  en glastonbury fest] een keer in frankrijk [paric bercy], een keer duitsland [bizarre fest] en een keer denemarken [roskilde]..... en of ik alle albums heb , ofcourse zowel op vinyl als op cd , plus van elke jaar minimaal 10 goede kwaliteit bootleg opnames, alle maxi singels, promos etc, etc.. weinig tijdschriften want ik ben meer cure fan van de plaatjes dan van de plaatjes [if U know what I mean, it's all for the music]
cold as ice


Trust...

Quote from: kima on March 06, 2009, 12:12:45
Quoteer zweven hier toch wel nog jongere mensen rond ook in dit forum 

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je onder jongere mensen verstaat, maar ik ben 21...

Is toch nog jong, is voor mij toch al 10 jaar geleden dat ik dit kon zeggen  :-D
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

frog_s

Hahah, ik vind het altijd wel mooi om zoveel leeftijden door elkaar te zien.

Alhoewel the cure wel een bepaalde soort van zeitgeist aangeeft is het toch een van de weinige bands die het nog weet te redden zoveel jongeren mee te sleuren met louter cd's (ook mp3/mp4's nu wel) en optredens en ja, promotje hier en daar...


Trust...

Quote from: frog_s on March 08, 2009, 14:59:19
Hahah, ik vind het altijd wel mooi om zoveel leeftijden door elkaar te zien.

Alhoewel th e cure wel een bepaalde soort van zeitgeist aangeeft is het toch een van de weinige bands die het nog weet te redden zoveel jongeren mee te sleuren met louter cd's (ook mp3/mp4's nu wel) en optredens en ja, promotje hier en daar...



Ja,je hebt gelijk. Ik ben zelf eigenlijk ook al geen product van dienen tijd, ik was pas geboren toen The Cure startte  :D Ik hoor vaak zoiets als: "da was uit mijnen tijd ..." wordt ik altijd een beetje kwaad en triest ...

Zoals Robert zegt op één van m'n niet officiële live cd's: "The Cure is not death"
Still not  :-D Anno 2009, en ik hoop dat ze nog lang verder gaan!
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

Trust...

Quote from: Roan on March 06, 2009, 22:50:30
ik ben meer cure fan van de plaatjes dan van de plaatjes [if U know what I mean, it's all for the music]

Ja, ik begrijp je en ik kan je eigenlijk wel een beetje volgen. Alhoewel het bij mij ooit anders geweest is; toen ik 14 à 16 was had ik een kamer vol met posters en vlaggen, postkaarten, stickers,.... en de muziek. Ik heb jaren gedaan met 3 niet officiële live cd's (twee dubbele en & enkele van optredens in Berlijn, Parijs en Leysin in Zwitserland) het was m'n droom om ze ooit live te zien, maar door omstandigheden, vrienden met een andere smaak enz... heb ik ze in m'n jeugdjaren nooit gezien, wat ik nu betreur natuurlijk ...

Maar vanaf 2004 laat ik geen enkel optreden in België en Nederland meer passeren. All for the music and the live gigs !!!
Vanilla smile and a gorgeous strawberry kiss x

Groninger

pfffff, luisterde voor m'n 18de al veel naar The Cure. Echter toen ik 18 werd en studiefinanciering kreeg heb ik maar meteen alles gekocht wat er dan aan albums te krijgen was. Ben daar tot aan nu toe mee door gegaan.

frog_s